Partner serwisu
Biznes i przemysł

ITA z Lufthansą, czyli szybka synergia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
ITA z Lufthansą, czyli szybka synergia
fot. Piotr Bożyk
ITA Airways odejdą z sojuszu SkyTeam, dołączając do Star Alliance. Członkowie programu lojalnościowego Lufthansy – Miles & More – już teraz mogą zbierać punkty i mile za przeloty następcą Alitalii. Niemiecki holding chce, aby efekt synergii nastąpił szybko i sprawnie. – Jesteśmy pewni, że ITA Airways osiągną zysk już w tym roku – zapowiedział Carsten Spohr.

Inwestycja niemieckiej grupy lotniczej w narodowe linie lotnicze Włoch była na tapecie od dłuższego czasu. Lufthansa chciała przejąć już Alitalię – poprzednika prawnego ITA Airways, który funkcjonował wyłącznie dzięki rządowej kroplówce. Rzym wpompował w Alitalię miliardy euro, a mimo to przewoźnik notorycznie notował straty. Zmiana prawna Alitalii w ITA Airways nie przyniosła zamierzonego skutku – nowy flagowiec również zaczął odnotowywać wysokie straty netto, co skłoniło Rzym do powrotu do negocjacji z Grupą Lufthansa o inwestycji we włoskie linie lotnicze. Owocem wielotygodniowych negocjacji jest wykup przez Lufthansę 41-proc. udziałów w ITA, jak i zagwarantowanie sobie prawa przejęcie pozostałych udziałów. 

Realny zarządca

Choć formalnie Lufthansa jest posiadaczem pakietu mniejszościowego udziałów, to de facto Niemcy odpowiadają za operacje włoskiego operatora, a inaugurująca współpracę konferencja prasowa tylko to potwierdziła. Carsten Spohr, dyrektor generalny Grupy, zapowiedział, że „fuzja będzie szybka”, gdyż celem holdingu jest skalibrowanie operacji ITA Airways z Rzymu i Mediolanu z innymi liniami lotniczymi, tak aby powstała synergia, która zapewni długotrwałą rentowność. – Jesteśmy pewni, że ITA Airways osiągną zysk już w tym roku – zapowiedział Spohr. Zarząd Grupy Lufthansa jest przekonany, że „integracja oznacza początek wspólnej historii sukcesów”.

Zatwierdzenie regulacyjne mariażu ITA Airways z Lufthansą było początkiem końca „przygody” włoskiego operatora z sojuszem SkyTeam, do którego poprzednik prawny (Alitalia) przystąpił w listopadzie 2001 roku. ITA Airways rozpoczęły już proces opuszczania SkyTeam – linie powinny opuścić sojusz do 30 kwietnia, a dołączenie do Star Alliance, do którego należą m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT, nastąpi w połowie przyszłego roku. Widać, że Lufthansie bardzo zależy na szybkiej integracji, albowiem ze skutkiem natychmiastowym (od teraz) członkowie programu lojalnościowego Lufthansy (także LOT) – Miles & More – mogą zbierać punkty i mile za przeloty samolotami ITA. Z kolei pasażerowie włoskich linii lotniczych-członkowie programu lojalnościowego „Volare” mogą zbierać mile za podróże lotnicze przewoźnikami należącymi do niemieckiego holdingu.

Szybka synergia

Od 30 marca ITA Airways będą korzystać z Terminalu 1. na lotnisku we Frankfurcie nad Menem oraz z Terminalu 2. w monachijskim porcie lotniczym, czyli z infrastruktury, z której na co dzień korzystają niemieckie linie lotnicze. Od tego samego dnia pasażerowie zyskają obopólny dostęp do saloników biznesowych. Wraz z rozpoczęciem letniego rozkładu lotów ponad 100 połączeń lotniczych będzie funkcjonowało na zasadzie code-share. Współpraca code-share zapewni pasażerom ITA Airways dostęp do ponad 250 kierunków oferowanych przez Grupę Lufthansa, z kolei klienci niemieckiego holdingu zyskają dostęp do lotów krajowych ITA na Sycylię i Sardynię, do Kalabrii i Apulii.

ITA Airways będzie także intensywnie współpracować z Lufthansą Cargo ma zostać szybko w sektorze frachtu lotniczego. Pierwsze wspólne oferty dla klientów cargo mają być dostępne na wybranych trasach już w nadchodzące lato.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing przejmie Spirit AeroSystems

Biznes i przemysł

Boeing przejmie Spirit AeroSystems

Mateusz Kieruzal 01 lipca 2024

DAR - główny inżynier CPK otwiera biuro w Polsce

Infrastruktura i lotniska

Budimex chce współfinansować CPK

Biznes i przemysł

Budimex chce współfinansować CPK

Elżbieta Pałys 08 listopada 2022

Elektromobilność szansą dla polskiej gospodarki

Biznes i przemysł

Komisja Europejska mówi „tak” dla połączenia Orlenu z Lotosem

Infrastruktura i lotniska

ÖBB Rail Cargo uruchomiło przewozy aut z Hiszpanii

Biznes i przemysł

ÖBB Rail Cargo uruchomiło przewozy aut z Hiszpanii

Przemysław Farsewicz 02 czerwca 2022

Zobacz również:

Boeing przejmie Spirit AeroSystems

Biznes i przemysł

Boeing przejmie Spirit AeroSystems

Mateusz Kieruzal 01 lipca 2024

DAR - główny inżynier CPK otwiera biuro w Polsce

Infrastruktura i lotniska

Budimex chce współfinansować CPK

Biznes i przemysł

Budimex chce współfinansować CPK

Elżbieta Pałys 08 listopada 2022

Elektromobilność szansą dla polskiej gospodarki

Biznes i przemysł

Komisja Europejska mówi „tak” dla połączenia Orlenu z Lotosem

Infrastruktura i lotniska

ÖBB Rail Cargo uruchomiło przewozy aut z Hiszpanii

Biznes i przemysł

ÖBB Rail Cargo uruchomiło przewozy aut z Hiszpanii

Przemysław Farsewicz 02 czerwca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5